ГОЛОВНІ ПОДІЇ РАЙОНУ
Круглий стіл на тему «Проблеми та перспективи ефективного лісокористування на Старосамбірщині»
Дата новини: 2017-03-30

  Сьогодні відбувся круглий стіл на тему «Проблеми та перспективи ефективного лісокористування на Старосамбірщині», організований Старосамбірською районною радою.

  Участь у ньому взяли перший заступник Львівського обласного управління лісового господарства Ярослав Целень,  керівник Старосамбірського  ДЛМГ Юрій Мрочко, генеральний директор Львівського обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Галсільліс» Володимир Мельник, в.о.директора Старосамбірськогого  ДЛГП «Галсільліс» Дмитро Єдинак, представники депутатських фракцій районної ради, представники районної Асоціації деревообробників, представники підприємств деревообробної галузі, представник Товарної біржі «Львівська Універсальна» та представники ЗМІ.

  Учасники круглого столу обговорили проблеми та виклики у сфері лісокористування на території нашого району, а також перспективи ефективного управління лісовими ресурсами та лісокористування.

  Під час активного обговорення проблем, яких, на жаль, досить багато, всі учасники одноголосно  підтримали напрацьовану  Резолюцію.

    Подаємо текст прийнятої Резолюції:

 

                                           РЕЗОЛЮЦІЯ

на тему круглого столу “Проблеми і перспективи ефективного

            лісокористування на Старосамбірщині”

 

30 березня 2017року                                                                              м. Старий Самбір

 

В засіданні круглого столу, підготовленого Старосамбірською районною радою та райдержадміністрацією, взяли участь представники лісогосподарських підприємств, члени  районної асоціації деревообробників, підприємства деревообробної галузі, представники депутатських фракцій районної ради та інші.

На засіданні круглого столу розглянуто питання:

  1. Проблеми та виклики у сфері лісокористування на території району.
  2. Перспективи ефективного управління лісовими ресурсами та лісокористування.

 

Заслухавши доповіді та виступи учасники круглого констатуємо:

 

  1. На сьогоднішній день у Старосамбірському районі веденням лісового господарства займаються два підприємства, які мають державну форму власності: ДП «Старосамбірське ЛМГ» – державне підприємство центрально-державного підпорядкування і Старосамбірське ДЛГП «Галсільліс» – державне підприємство підпорядкування Львівської облради та Старосамбірської райради.
  2. Для належного функціонування даних підприємств, ведення лісового господарства має відбуватись наступним чином:
  3. Держава, в особі:

– Держлісагенції (для ДП «Старосамбірське ЛМГ»),

– Львівської облради та Старосамбірської райради (для Старосамбірського     ДЛГП «Галсільліс»)

повинна замовляти наступні послуги :

а) здійснювати охорону лісу від лісо порушень, шкідників, захворювань і пожеж;

б) проводити садіння лісу після рубок чи ін.;

в) проводити вирощування лісу до віку стиглості;

г) проводити ряд інших другорядних заходів в лісі.

  1. За ці заходи держава повинна здійснювати оплату послуг.

Однак на сьогоднішній день Держлісагенство та ОКЛГП «Галсільліс», у вигляді адміністративного тиску на керівників підприємств, зобовязують фінансувати заходи, які є статтями видатків виключно державного бюджету(охорона лісу та вирощування його до віку стиглості) за рахунок коштів зароблених підприємствами.

В результаті багаторічного припинення фінансування лісового господарства, лісові дороги не будуються, комунальні та державні дороги розбиті, відбувається руйнівні процеси на підприємствах: кадрова плинність, нестача обігових коштів, постійні боргові зобов’язання, знецінення основних засобів і багато інших згубних для галузі факторів.

В результаті не фінансування в ціну лісу для споживачів підприємства закладають витрати на ведення лісового господарства, які повинна нести держава.

А тому уже в країні є випадки, коли вигідніше для переробки ліс завезти з Білорусії,  Словаччини.

Замість того щоб охороняти ліс та вирощувати нові насадження лісогосподарські підприємства планують та проводять додаткові рубки і таким чином намагаються закрити велику діру бюджетного не фінансування.

Виникає парадокс: щоб зберігати, вирощувати і покращувати стан лісу – потрібно більше планувати рубок, бо в держбюджеті на заходи, які притаманні державі не передбачено коштів. Виходить, що однією рукою вирощуємо, створюємо і покращуємо ліс, а другою рукою руйнуємо і нищимо, та ще й за рахунок вітчизняних споживачів фінансуємо державні видатки, які лісові підприємства додатково закладають у вартість лісу, збільшуючи таким чином його ціну на верхньому та на нижньому складі. В результаті ціна лісо сировини (половника) може дорівнювати або й перевищувати ціну пиломатеріалу на внутрішньому ринку.

Виходячи з наведеного вважаємо:

 

Не фінансування ведення лісового господарства в частині охорони та вирощування лісу, який в подальшому стає власністю держави і від рубок якого дохід поступає в Держбюджет є головною причиною плачевного стану лісового господарства району.

Не фінансування лісового господарства стимулює, а в більшості своїй заставляє лісові підприємства проводити рубки там, де можливо без них обійтись.

Не фінансування призводить до того, що ці видатки лягають на вартість кубометра лісу для споживача, і переробка на малих підприємствах стає нерентабельною.

Дохід від ведення лісового господарства, що потрапляє в державний бюджет не зацікавлює місцеві громади у правильному та ефективному функціонуванні лісгоспів, оскільки від цього не залежить дохід місцевого бюджету.

 

Обговоривши запропоновані пропозиції рекомендуємо:

 

  1. _Старосамбірській районній раді та райдержадміністрації :

 

  • Звернутись в Держлісагенцію України, Кабінет Міністрів України, Верховну Раду України   з вимогою :
  • відновити бюджетне фінансування лісових підприємств району в частині охорони лісу, вирощуванні лісу до віку стиглості та проведенні інших лісогосподарських заходів, які здійснюють лісові підприємства для створення, покращення та збереження лісонасаджень (на підставі даних від ДЛМГ );
  • Посилити відповідальність за незаконне вирубування і нищення лісів, за незаконне лісопиляння.
    • Внести зміни до Бюджетного кодексу України в частині розподілу рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування (50% – доходи державного бюджету, 50% – доходи місцевих бюджетів)
    • Звернутись в в Держлісагенцію України щодо внесення змін до Положення наказу №42 в частині проведення аукціонних торгів у 2 етапи з них 1 етап – проведення аукціонних торгів для підприємців що здійснюють свою діяльність на території району, 2 етап –  відповідатиме загальному положенню про проведення торгів.
    • Ініціювати підтримку зазначених вище звернень перед Львівською обласною державною адміністрацією та Львівською обласною радою.
    • Ініціювати перед Львівською обласною державною адміністрацією та Львівською обласною радою питання впровадження на Старосамбірщині пілотного проекту з ефективного управління лісовими ресурсами та лісокористування, започаткованого обласним управлінням лісового господарства в перспективі з поширенням цього досвіду на інші гірські райони Львівської області.

 

  1. Лісогосподарським підприємствам:

 

2.1.  подати інформацію про вартість видатків на охорону лісу, вирощування та інші лісогосподарські заходи направленні на створення насаджень для потреб держави у 2017 році;

б) подати інформацію про запланований лісовий дохід у 2017 році від рубок до державного та місцевого бюджетів;

в) опрацювати спільно з представниками товарної біржі механізм проведення в м.Старий Самбір торгів на продаж лісопродукції, яку відпускають лісові підприємства району, а інформацію про виставлення на торги лісо продукції в інших містах області висвітлювати в районній пресі та доводити до влади району, підприємців та громадськості;

г) першочергово забезпечити сировиною лісопереробні підприємства та підприємців району;

д) інформувати Асоціацію лісопереробників Старосамбірщини  та громади району про заплановані  площі та місця рубок.

  • внесення змін до Бюджетного кодексу України в частині розподілу рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування (50% – доходи державного бюджету, 50% – доходи місцевих бюджетів)

 

  1. Районній асоціації деревообробників, підприємствам деревообробної галузі:

 

а) забезпечити роботу на підвідомчих виробництвах, дотримуючись правил охорони праці, техніки безпеки та санітарії виробництва;

б) з метою детінізації економіки кількість працівників привести у відповідність до вимог технологічного процесу;

в) дотримуватись екологічних вимог на викиди і відходи від виробництва;

г) обсяги в потребі лісосировини необхідної для переробки  подавати на поточний рік з поквартальною розбивкою ;

д) попереджати попаданню незаконно добутої лісопродукції на підвідомчі лісопереробні об’єкти, а у разі виявлення таких вживати відповідні заходи.

image-0-02-05-67dc185b6fc321e103fa9e95b924757c6d20b59bd301d5829a2cfecfa5671230-V IMG_6979 IMG_6978 IMG_6984 IMG_6985 IMG_6981

 

 

Переглядів: 63